Літургія Годин

розміщено в: Uncategorised | 0

БОЖЕСТВЕННИЙ ОФІЦІЙ
ОНОВЛЕНИЙ ПОСТАНОВОЮ II ВАТИКАНСЬКОГО ВСЕЛЕНСЬКОГО СОБОРУ,
ПРОГОЛОШЕНИЙ АВТОРИТЕТОМ ПАПИ ПАВЛА VI

ЛІТУРГІЯ ГОДИН
РИМСЬКОГО ОБРЯДУ

До всіх, хто буде молитися цією Літургією Годин, хо­четься звернутися словами св. Павла: «Слово Христове нехай перебуває у вас щедро, в усякій мудрості. Навчайте і застерігайте самі себе, з вдячністю співаючи Богові у своїх серцях псалми, прославлення, духовні пісні» (Кол 3, 16).

 Маркіян Трофим’як
Голова Літургійної Комісії Конференції Єпископів
Римсько-Католицької Церкви в Україні

Побудовано на основі офіційного видання: Літургія Годин. Скорочена версія, Київ 2007.

 З Катехизму Католицької Церкви

Літургія Годин

1174    Таїнство Христа, Його Втілення і Його Пасха, які ми святкуємо у Євхаристії, насамперед у недільному зібранні, пронизує і перетворює час кожного дня відправою Літургії Годин – (Officium divinum, Часослов) (Пор. II Ватиканський Собор, Конст. «Sасrоsапсtит Сопсіliит », IV, 83-101). Цю відправу, як вираз вірності апостольським настановам «молитися безперестанно» (1 Сол. 5, 15; Еф. 6, 18), «було укладено таким чином, що всі пори дня і ночі було посвячено на хвалу Бога» (II Ватиканський Собор, Конст. «Sасrоsапсtит Сопсіliит », 84.). Вона творить «публічну молитву Церкви» (II Ватиканський Собор, Конст. «Sасrоsапсtит Сопсіliит », 98), у якій вірні (клир, особи посвяченого життя і миряни) виконують своє царське священство охрещених. Літургія Годин, яка відправляється «відповідно до форми, затвердженої» Церквою, «є справді голосом самої Нареченої, яка звертається до свого Нареченого; це також молитва Христа і Його Тіла до Бога Отця» (II Ватиканський Собор, Конст. «Sасrоsапсtит Сопсіliит », 84.).
1175    Літургія Годин призначена для того, щоб стати молитвою усього Народу Божого. У ній Сам Христос «виконує надалі священиче служіння через Свою Церкву» (II Ватиканський Собор, Конст. «Sасrоsапсtит Сопсіliит », 83.); кожен бере в ній участь відповідно до власного служіння у Церкві і до умов свого життя: священики – як такі, що віддані душпастирському служінню, бо вони покликані постійно молитися і служити Слову (Пор. II Ватиканський Собор, Конст. «Sасrоsапсtит Сопсіliит », 86; 96; II Ватиканський Собор, Декр. «Presbyterorum ordinis », 5); особи посвяченого життя – через харизму своєї посвяти (Пор. II Ватиканський Собор, Конст. «Sасrоsапсtит Сопсіliит », 98); усі вірні – по своїй можливості: «Пастирі пильнуватимуть за тим, щоб головні Години, головним чином Вечірня в неділі й урочисті свята, спільно з людьми відправлялася в Церкві. Бажано також мирянам читати Officium divinum (Церковне Правило) самим чи зі священиками, чи на своїх зборах, чи навіть індивідуально» (II Ватиканський Собор, Конст. « Sасrоsапсtит Сопсіliит », 100.).
1176    Відправляння Літургії Годин вимагає не тільки узгодження голосу з молитвою серця, а також старання «глибше пізнати богослуження і Біблію, особливо псалми» (П Ватиканський Собор, Конст. « Sасrоsапсtит Сопсіliит », 90.)
1177    Гімни і прошення Літургії Годин вводять молитву псалмів у час Церкви, виражаючи символіку пори дня, літургійного періоду чи свята, яке відзначається. Більше того, читання Слова Божого в кожній Годині (з відповідями або тропарями, які йдуть після нього) та в деяких Годинах читання творів Отців Церкви й учителів духовного життя глибше виявляють значення містерії, яку святкується, допомагають краще зрозуміти псалми і приготовляють до мовчазної молитви. Духовне читання (Lectio divina), під час якого Боже слово стає предметом роздумів, щоб воно стало молитвою, також закорінене в літургійній відправі.
1178    Літургія Годин, яка є наче продовженням євхаристійної відправи, не виключає, а домагається, як доповнення, й інших форм побожних служб Народу Божого, особливо адорацію і почитання Найсвятішого Таїнства (Євхаристії).

Літургійний календар римсько-католицької церкви в Україні

січень травень вересень
лютий червень жовтень
березень липень листопад
квітень серпень грудень

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *